JESTEM cenna. JESTEM DAREM dla świata. JESTEM O WIELE WIĘCEJ NIŻ MYŚLĘ. JESTEM PEŁNA POTENCJAŁU I MOŻLIWOŚCI. JESTEM WYJĄTKOWA. JESTEM pełna miłości do siebie i do innych. Zasługuje na to, co najlepsze.

piątek, 28 maj 2021 21:54

Twoja Nowa Poranna Rutyna

  Poranna rutyna

Twoja Nowa Poranna Rutyna

 Najlepszy budzik to entuzjazm!

 Jedną z rzeczy, które najbardziej pomogły mi w uzyskaniu siły i stworzeniu życia jest ustanowienie porannej rutyny. Jednak wielu osobom nie jest łatwo wstać rano. 

Drzemiesz jeszcze parę razy, a następnie zaczynasz poranek zestresowana i bierzesz ze sobą tę napędzaną, napiętą energię przez cały dzień. Ja też zawsze byłam spóźnionym ptaszkiem, ale mogę Ci powiedzieć: wszystko ułożyło się pozytywnie w moim życiu, odkąd wstaje wcześniej i wykonuje poranny rytuał.

 Energia, z którą zaczynasz dzień stanowi podstawę energii i sukcesu całego dnia. Im bardziej świadomie zaczynasz swój poranek, tym więcej klarowności, radości, skupienia, produktywności, wdzięczności i pozytywnej energii będziesz nosić przez cały dzień.

 Każdy dzień jest jak małe życie. Z perspektywy czasu suma wszystkich dni, które mieliśmy, to nasze życie. Im więcej jakości wnosisz do każdego dnia, tym lepsza jakość przeżycia tego dnia .

 Dlatego w tym artykule chciałabym podzielić się wskazówkami, inspiracjami i możliwościami, jak tworzyć i kształtować poranną rutynę.

 Poranna rutyna to sekwencja pewnych czynności, które wykonujesz każdego dnia po przebudzeniu. Wybierasz te zajęcia bardzo konkretnie, ponieważ wiesz, że są one dobre dla Ciebie i pomagają Ci rozpocząć dzień z pozytywnym akcentem.

Twoja poranna rutyna jest podstawą szczęśliwego i udanego dnia i wspiera Cię w realizacji życzeń, celów, marzeń i wizji. 

Z tego powodu jest to stały nawyk w Twoim życiu.

Dzięki porannej rutynie tworzysz coś, po co lubisz wstawać i co sprawia, że nie możesz się doczekać dnia. 

Jest na ten temat ładne powiedzenie: najlepszy budzik to entuzjazm!

 

Jak działa Magia Poranka ?

 Prawdopodobnie też o tym wiesz: czasami budzisz się wcześnie, masz głupie przeczucie i cały dzień staje się do niczego. Ale czasami budzisz się w dobrym nastroju i ten pozytywny nastrój trwa przez cały dzień.

Ludzie sukcesu robią jedną rzecz inaczej niż wszyscy inni: wiedzą, że liczy się każdy dzień. Nie szukają wymówek, dlaczego mogliby dziś leżeć w łóżku jeszcze pół godziny. Skupiają się na życiu, które chcą tworzyć i wszystko, co robią, jest z tym zgodne. 

Przy pomocy porannej rutyny świadomie kreujesz energię i dynamizm, z jakim chcesz przejść przez cały dzień - a w sumie przez całe życie. Nie dajesz przestrzeni zmartwieniom, stresowi, demotywacji i innym negatywnym myślom i uczuciom, ale tworzysz potężną podstawę z wdzięcznością, dostatkiem, radością, produktywnością i entuzjazmem. Ma to pozytywny wpływ na Twoje relacje, pracę, zdrowie, wyniki i sukcesy we wszystkich dziedzinach życia.

 Najbardziej efektywną rzeczą w porannym rytuale jest przejście od działania reaktywnego do proaktywnego projektowania. Ponieważ w momencie, gdy pozwalasz podejść zewnętrznym bodźcom (na przykład sprawdzając WhatsApp, Instagram lub e-maile), wchodzisz w pozycję reaktywną. Oznacza to, że odpowiadasz tylko na to, co nadchodzi i nie masz nad tym kontroli. To okrada cię z cennej energii.

Z pomocą porannej rutyny stwórz dla siebie rodzaj strefy bez negatywnych emocji, bądź w swoim wewnętrznym spokoju i aktywuj swoją twórczą moc. Aktywnie zdecyduj, czego potrzebujesz teraz i zwiększ swoją energię.

Dlatego priorytetowo potraktuj pierwszą część dnia dla siebie i weź odpowiedzialność za swoje samopoczucie, zarówno na poziomie fizycznym, jak i psychicznym.

- Zaczynasz dzień aktywnie i z pełną jasnością, aktywując w ten sposób swoją kreatywność.

- Wstajesz z entuzjazmem i nie możesz się doczekać nowego dnia, który nadejdzie.

- Jesteś bardziej zmotywowany, bardziej skoncentrowany, produktywny, wdzięczny i bardziej zadowolony. Dotyczy to wszystkich dziedzin twojego życia.

- Wysyłasz pozytywną energię, a dokładnie tę energię odzyskasz od innych ludzi .

 Chciałabym przedstawić Ci sposoby, które pomogą Ci rozpocząć dzień szczęśliwy, skoncentrowany i pełen energii. Oczywiście nie musisz włączać ich wszystkich do swojego porannego rytuału. Wybierz czynności, które osobiście do Ciebie przemawiają, z którymi czujesz się komfortowo i które możesz wprowadzić do swojego codziennego życia.

 

Praktyka wdzięczności

Pierwsze słowo, które myślę rano, to DZIĘKUJĘ. Mój dzień zawsze zaczyna się od siedzenia w łóżku z zamkniętymi oczami, ze skrzyżowanymi nogami i odprawiania rytuału wdzięczności.

Jeśli rano poczujesz wdzięczność, nie myślisz o wszystkich zmartwieniach i wszystkim, co może się nie udać tego dnia. Świadomie kierujesz swoją uwagę na wdzięczność, dostatek i wszystko, co jest w Twoim życiu. I wiesz: gdzie skupia się uwaga, przepływa energia.

Możesz podzielić swoją praktykę wdzięczności na dwie części.

 

Część 1: Bądź wdzięczna za wszystko, co już masz w życiu.

W ciągu pierwszych kilku minut możesz skupić swoją wdzięczność na wszystkich rzeczach, które już masz w życiu. Na przykład:

- Twoje zdrowie

- Twoja rodzina i przyjaciele

- Twoja praca

- przyroda ze wszystkimi jej cudami

- fakt, że się obudziłaś i czeka na Ciebie nowy dzień

 

Wiele osób przyjmuje za pewnik, że budzą się i żyją, ale tak nie jest. To, że znów się obudziłaś, to prezent! Bądź wdzięczny za swoje życie i doceniaj je, ponieważ automatycznie jesteś w pozytywnej energii, promieniujesz nią w ciągu dnia i odzyskujesz ją.

 

Część 2: Bądź wdzięczna za wszystko, co nadejdzie w twoim życiu.

W drugiej części możesz być wdzięczna/y za wszystko, co czeka na Ciebie w przyszłości i czego sobie życzysz. Na przykład:

- dzień, który Cię czeka

- cele, które osiągniesz

- ludzie, których spotkasz

- wszystko, co stworzysz

- wszystko, co dasz światu

 W ten sposób osiągasz spełniony stan, w którym już wiesz, że wszystko, czego chcesz, już jest. Zapraszamy do połączenia tej części z techniką wizualizacji. Powiem ci więcej na ten temat w dalszej części tego artykułu na blogu.

Jeśli skorzystasz tylko z jednej ze wszystkich możliwości, które ci przedstawiam, weź ze sobą praktykę wdzięczności. Była największym przełomem w moim życiu.

 

Medytacja

Czy jesteś także kimś, kto jest w twojej głowie i którego myśli rozpadają się, gdy tylko wstajesz, tak naprawdę nie możesz ich kontrolować? Często myśli te przechodzą przez autopilota i koncentrują się głównie na zewnątrz. Przez większość czasu kierują nas w kierunku, w którym nie chcemy podążać, a to nie pomaga w tworzeniu życia, w jakim chcemy żyć. Jeśli tak czujesz, mogę ci polecić medytację.

Możesz wybrać medytację dla siebie, w zależności od nastroju lub tego, co nadchodzi tego dnia. Możesz przejść całkowicie w ciszę lub przeprowadzić medytację z przewodnikiem.

Oto niektóre z moich medytacji , które dobrze sprawdzają się rano:

- Zacznij dzień odświeżony

- Połącz się ze swoim wyższym ja

- Doświadcz swojej twórczej mocy

- Medytacja dla wdzięczności i miłości

- Stwórz swój perfekcyjny dzień 

- Zostań najlepszą wersją siebie

 

Kronikowanie 

Prowadząc dziennik, celowo zajmujesz się swoim wnętrzem, myślami i uczuciami i zapisujesz je na papierze. Między innymi możesz uzyskać jasność, zmienić swoje perspektywy, wyrównać skupienie i połączyć się ze swoimi życzeniami i celami.

Chętnie udzielę ci porad dotyczących dzienników, które pomogą Ci zmienić swoje życie, opowiem Ci o tym więcej i podam instrukcje, jak korzystać z dziennika dla siebie.

Rano lubię zapisywać w notatniku swoje krótko-, średnio- i długoterminowe cele. W ten sposób skupiasz uwagę na swojej wizji, pamiętasz ją, motywujesz siebie i konsekwentnie pracujesz nad swoimi celami przez cały dzień.

Moja rada dla ciebie: zapisz swoje cele tak szczegółowo i konkretnie, jak to tylko możliwe. Twoja dusza myśli obrazami, a to pomaga jej widzieć Twoje cele jeszcze wyraźniej i bardziej kolorowo. Swoje zdania formułuj również w obecności, bo w ten sposób sugerujesz swojemu mózgowi, że Twoje cele w teraźniejszości, czyli tu i teraz, są już rzeczywistością.

Jeśli potrzebujesz konkretnych impulsów, pytań, afirmacji i inspiracji do swojego to chętnie Ci pomogę. 

 

Wizualizacja

W porannym rytuale jest to szczególnie potężne, gdy wyobrażasz sobie dzień przed sobą i oglądasz go okiem umysłu jak film, wyobrażając sobie, jak chcesz tego dnia i co się dzieje, gdy jest optymalny. Zobacz przed tobą

- jak wyjść po porannej rutynie,

-jakie osoby spotkasz,

- co stworzysz,

-jak odczuwasz wiarę w siebie,

- według jakich wartości będziesz działać,

-jakie priorytety ustalasz,

- jakie cuda cię czekają,

- jakie wyzwania sprostasz (np. Spotkanie czy rozmowa kwalifikacyjna),

-jakie rozwiązania znajdziesz i

- jak zasnąć szczęśliwy i spełniony wieczór.

 Jeśli przeżyjesz swój dzień, już możesz zobaczyć wszystko, co Cię czeka, co będziesz myśleć i czuć oraz jak będziesz decydować i działać. Aby zdobyć całą swoją moc, musisz wiedzieć, jak to jest być najlepszą wersją siebie. Im jaśniejsza będzie twoja wizja siebie przed wewnętrznym okiem, tym łatwiej będzie ci to przeżyć.

Więc automatycznie wchodzisz w pozytywną energię, bo wiesz, że przed Tobą wspaniały dzień i wszystko ułoży się super.

Aby wzmocnić tę magię, możesz ustawić sobie intencję na dzień po wizualizacji.

 

 Zamiar dnia / Intencja 

Intencja może być również potężnym narzędziem w porannej rutynie. Jedną z intencji jest skupiona świadomość, jak rodzaj deklaracji intencji.

Wyobraź sobie energię, z jaką chciałbyś spędzić dzień i sformułować konkretne zdanie. W ten sposób bardzo precyzyjnie dostosowuje swoją świadomość, co z kolei prowadzi do tego, że podświadomie będziesz myśleć, czuć, decydować i działać zgodnie z tym. Możesz w kółko przypominać sobie o swoich zamiarach w ciągu dnia, kiedy robi się to stresujące, gdy pojawiają się wątpliwości lub gdy tracisz zainteresowanie. W ten sposób twój zamiar pomaga ci pozostać zmotywowanym, skoncentrowanym i wdzięcznym.

Ważne: Naładuj intencję emocjonalnie, kiedy ją formułujesz, ponieważ w ten sposób zakotwiczysz ją jeszcze głębiej w swojej podświadomości. Możesz również zapisać je w swoim notatniku podczas tworzenia dziennika.

Każdego ranka ustalam sobie intencję na ten dzień. Oto kilka przykładów:

- Z łatwością przechodzę przez dzień.

- Mam tyle czasu, ile potrzebuję.

- Skupiam się na możliwościach i rozwiązaniach.

- Mówię prawdę.

- Wybieram miłość.

- Zostaję z sobą.

- Wychodzę dziś poza siebie.

- Przemierzam świat z ciekawością i otwartością.

- Określam swoje granice.

- W każdej chwili dbam o siebie 

 

Pij dużo

Nasz bilans wodny wymaga uzupełnienia, zwłaszcza po zaśnięciu. Dlatego rano pij dużo wody, ponieważ pomaga ona Twojemu ciału i umysłowi zacząć się budzić.

Rano szczególnie odpowiednia jest szklanka z gorącą wodą i wyciśniętą cytryną. Ten napój jest szybki i łatwy w przygotowaniu, bogaty w witaminę C i podstawowy.

Możesz także zrobić sobie herbatę i pić ją podczas pisania dziennika, czytania lub pracy nad projektem serca. Dla mnie herbata zawsze działa uspokajająco. Dla Ciebie też?

 

Ruch

Ćwiczenia rano pomogą Ci się obudzić. Jest to ważne, ponieważ twój umysł może naprawdę działać tylko wtedy, gdy twoje ciało jest na to gotowe. Rano dostajesz świeży tlen, pobudzasz metabolizm, a także dajesz sobie hormony szczęścia. Idealny początek!

Poza tym ćwiczenia powinny być dla Ciebie priorytetem, ponieważ utrzymają Twoje ciało w dobrej kondycji i zdrowiu, dzięki czemu będą Cię prowadziły przez życie przez długi czas. Wielu z nas siedzi przy swoich biurkach w ciągu dnia, a wieczorem często nie mamy ochoty ponownie zakładać butów do biegania lub chodzić na jogę. Jeśli ruszasz się już rano, od razu masz wrażenie, że zrobiłeś dla siebie coś dobrego.

Na przykład, co powiesz na ten ruch:

- Joga

- Ćwiczenia rozciągające

- Bieganie

- Spacer

- Taniec

 Poszukaj tutaj czegoś, co naprawdę Ci się spodoba, ponieważ tylko w ten sposób integrujesz to w sposób zrównoważony i długoterminowy ze swoim codziennym życiem.

 

Inspiracja i postęp

Zacznij dzień od dużej dawki inspiracji, bo to motywuje Cię do realizacji celów i marzeń. Na przykład możesz:

- czytać książkę,

- słuchać książki audio lub podcastu,

- pracować nad kursem online.

 Najlepiej, jeśli świadomie poszukujesz treści, które pomogą Ci w Twojej obecnej sytuacji lub przybliżą Cię do celu. Na przykład, jeśli chcesz zagłębić się w temat porannego rytuału, mogę szczególnie polecić tę książkę: Cudowny poranek: Godzina, która wszystko zmienia. Wstań i weź swoje życie w ręce Hala Elroda.

 

Projekt serca

Rano znajdź czas na projekt, który jest ci bliski. Rano mamy do tego najwięcej uwagi, siły i motywacji. W ciągu dnia tracimy dużo energii, bo wykonujemy swoje zadania, podejmujemy decyzje i dużo się dzieje. A może wiesz też, że często odkładamy rzeczy, które są dla nas naprawdę ważne w ciągu dnia, a wieczorem nie mamy już sił i czasu.

Oto kilka przykładów takich projektów:

- buduj swoją niezależność

- Wykonuj zadania w ramach wolontariatu

-Wykonaj drobne gesty dla swoich bliskich (napisz list, zrób prezent, ...)

- zorganizować specjalne wydarzenie ( rocznice , urodziny, dzień z Przyjaciółką , dzień z mężem ...)

- Pomóż w projekcie ogródka ( babci, przyjaciółki ) lub zrób swój własny 

 Niech priorytetem jest poświęcenie czasu na projekt serca, wyłączenie wszelkich czynników rozpraszających (np. Telefon komórkowy) i skupienie się na pracy. W ten sposób będziesz czuć się szczęśliwą przez cały dzień.

 Zacznij powoli i rób małe kroki! Jeśli chcesz zrobić wszystko od razu, szybko poczujesz się przytłoczona, a może nawet znajdziesz wymówki i popadniesz w stare, negatywne nawyki. Najpierw znajdź nową rzecz, którą chcesz zmienić. Więc jest dużo bardziej prawdopodobne, że będziesz miał poczucie spełnienia. Kiedy już mocno utrwalisz tę jedną rzecz jako nawyk porannej rutyny, możesz wybrać następną.

- Poświęć wystarczająco dużo czasu na poranną rutynę i ustaw budzik.

- Pierwsze kilka razy prawdopodobnie będziesz musiała torturować się z łóżka, ale wkrótce twoje ciało przyzwyczai się do tego i będzie to dla ciebie najbardziej normalna rzecz na świecie. Chociaż na początku może się to nie wydawać, gdy poranna rutyna stanie się nawykiem, będzie niesamowicie potężna. Potrzebujemy około 21 /25 dni, aby utrwalić nawyk w naszym codziennym życiu.

- Czas, który poświęcasz sobie rano, może wynosić kilka godzin lub zaledwie 10 minut. Zobacz, co jest dla Ciebie dobre i jak możesz zintegrować pewne rytuały ze swoim codziennym życiem. Ważne jest, abyś to zrobiła!

- Zwróć uwagę na swój język, ponieważ ma on decydujący wpływ na Twoje myśli i uczucia. Odtąd nie mów już „muszę wstawać”, ponieważ powoduje to podświadomy przymus i zły nastrój. Jednak kiedy mówisz „Chcę wstać”, tworzysz radość i motywację.

- Złóż sobie obietnicę, że poranna rutyna będzie dla ciebie priorytetem. Przypominaj sobie o tym zobowiązaniu za każdym razem, gdy chcesz nacisnąć przycisk drzemki. Twoja poranna praktyka pomoże Ci osiągnąć większą wizję, więc nie rezygnuj z czegoś, co w danej chwili po prostu sprawia Ci przyjemność. Jesteś twórcą swojego życia!

- Wyłączaj telefon komórkowy wieczorem lub przełączaj go w tryb samolotowy i włączaj go dopiero po porannej rutynie. Masz więc pierwszą porę dnia dla siebie, zamiast być rozproszonym i zdeterminowanym przez zewnętrzne bodźce.

- Kiedy jest właściwy czas na wstawanie? My, ludzie, jesteśmy istotami naturalnymi i znowu powinniśmy bardziej podążać za rytmem natury. Dlatego idealny czas na wstawanie jest wtedy, gdy wschodzi słońce, a jego światło świeci na świat. Kiedy robi się jasno, nasze ciało uwalnia określone hormony, które nas budzą. Jeśli integrujesz ten naturalny rytm ze swoim życiem, osiągniesz znacznie większą harmonię ze swoim otoczeniem. Zajrzyj również tutaj, aby zobaczyć, co jest dla Ciebie dobre.

- Przede wszystkim w stresujących okresach życia trzymaj się porannych nawyków. Ponieważ dają ci wsparcie i siłę, aby przejść przez takie czasy w elastyczny i zrównoważony sposób.

- Specjalna wskazówka dla wszystkich mam i tatusiów: nasze dzieci często wywracają codzienne życie do góry nogami. Niemniej jednak upewnij się, że rano możesz znaleźć czas dla siebie, nawet jeśli jest to tylko 5 minut. Możesz również zobaczyć, jak możesz połączyć poranną praktykę z dzieckiem. Nasz poranny rytuał pomaga nam jako mamom i tatusiom być szczęśliwymi, zrównoważonymi, spełnionymi ludźmi i być przy naszych dzieciach z całą naszą miłością, uwagą i siłą.

- Znajdź kogoś, kto wstanie z tobą wcześnie. Może to być Twój partner, przyjaciel / Przyjaciółka lub koleżanka / kolega z pracy

Potraktuj siebie, swoje marzenia i swoje życie poważnie i daj sobie ten cenny czas o poranku!

Czy masz już silne nawyki, od których możesz zacząć dzień? Jak wygląda teraz Twoja poranna rutyna? Którą z opcji chcesz zintegrować? Zapraszam do dzielenia się przemyśleniami, doświadczeniami i wskazówkami w komentarzach.

Mam nadzieję, że poranna rutyna Ci się spodoba!

Twoja 

Anna Pearl T.

    

Więcej w tej kategorii: « Samo Refleksja

Skomentuj

Upewnij się, że zostały wprowadzone wszystkie wymagane informacje oznaczone gwiazdką (*)

Facebook